Sikke en Spændende Lørdag i 5 Keglernes Tegn!

Det var en lørdag fyldt med spænding og intens konkurrence, da anden runde af 5 kegler-sæsonen blev afviklet her hos Ikast Billard Klub. Selvom A-rækken vest denne uge var noget mindre besat, var der stadig masser af stærk konkurrence i de øvrige rækker.

Da både vinderne af Mesterrække øst og vest var væk, blev det kun Christian Sønderby i Eliten og Bjarne Esperlund, der kunne forsvare deres titler.

Eliten:

Det var Christian Sønderby, der tog årets første sejr i Eliten, og om det var en lille overraskelse, må man selv vurdere. Det er dog noget tid siden, Christian har stået øverst på skamlen, så det var en flot præstation fra hans side.

Denne weekend blev Eliten afviklet her i Ikast, og det gav spillere som Christian Sønderby, Johnni Pedersen, Kasper Kristoffersen og Erling Sjørup en hjemmebanefordel. På grund af dette anbefalede jeg at satse pengene på Kasper Kristoffersen, netop hjemvendt fra international turnering og med en tredjeplads fra sidste tour, måtte han være topmotiveret. Kasper nåede også finalen. Det blev dog en tæt kamp, hvor Erling Sjørup, en klubkammerat, henviste Kasper til andenpladsen og tog sig selv til tops på podiet. Kæmpe tillykke til Erling Sjørup.

Henrik Ryholdt og Thomas Jæger leverede begge imponerende præstationer og tog de to 3. pladser, hvilket de to også skal, da de befinder sig i toppen af ranglisten.

Christian Sønder måtte “nøjes” med en 5. plads denne uge, men det ser ud til, at Christian er fast besluttet på at gøre sin tilstedeværelse mærkbar i år. Sidste tours nr. 2, Henrik Søndergaard, havde en mere udfordrende uge og endte på en 10. plads.

Johnni Pedersen og Rune Kampe arbejder stadig på at finde deres form i denne sæson.

Mesterrække Øst:

I Mesterrække Øst trådte Oliver Pind øverst på podiet og tog førstepladsen – en imponerende præstation. Jonas Søndergaard tog tredjepladsen, og det er fantastisk at se de unge spillere på podiet, selvom de sikkert drømmer om at spille i Eliten, hvilket de også kommer til at gøre fast en dag.

Frank Kofoed tog flot andenpladsen, og den sidste tredjeplads gik til Ken Mike Christiansen.

Mesterrække Vest:

I Mesterrække Vest havde jeg forventet, at Torben Mathisen ville løbe med førstepladsen på grund af hans store erfaring. Men sådan skulle det ikke gå. Min favorit, Torben, blev henvist til andenpladsen, og ikke af hvem som helst, men af Tobias Klausen, som endelig fik en placering, han har arbejdet hårdt for. Det var en stor præstation for Randers.

Andenpladsen gik til Torben Mathisen, og tredjepladsen blev taget af Brian Findal og Jan Andersen.

A-Række Vest:

A-Række Vest oplevede en nedgang i antallet af deltagere fra syv til tre, hvilket er alt for lidt. På papiret er der ingen tvivl om, at Sebastian Hedengran er den stærkeste af de tre, der deltog, og han sikrede sig en sikker sejr.

Bjarne Esperlund, sidste runde vinder, måtte denne gang nøjes med andenpladsen, hvilket var helt forståeligt.

Tredjepladsen gik til Sascha Rasmussen, som denne gang ikke fik en sejr, men det kommer sikkert i fremtiden.

Vi håber at se mange flere deltage i denne række i den næste runde.

Bliv medlem af Ikast billard Klub

Forlader du os allerede?

Vil du gerne være den første til at modtage de seneste nyheder og opdateringer fra Ikast Billard Klub? Tilmeld dig vores Nyhedsbrev nu og hold dig opdateret med alt, hvad der sker i Billard-verdenen!

Tilmeld dig i dag og bliv en del af vores billard-fællesskab!

Som abonnent på vores Nyhedsbrev vil du modtage: