Ikast Billard Klub afslutter første halvdel af sæsonen med stil

Uge 46:

Lørdag i uge 46 bød på et spændende program for 5-kegelspillerne. I optakten kom jeg med mine bud på, hvem der var bedst bud på en vinder i de forskellige rækker, og jeg skal love for, at vi ramte plet.

Eliterækken:

Eliterækken var stærkt besat, kun en enkelt stjerne manglede – nemlig Rune Kampe. Desværre vandt Rune samme runde sidste sæson. Det betyder en kæmpe point tab, hvilket betyder, at han må kigge langt efter landskampe på Danmark 1 i en periode. Det værste var, at Rune havde glemt at melde sig til inden deadline – en ordentlig bommert.

Mine bud, Kasper, Tejs og Erling, endte som et, to og tre. Dejlige placeringer for Ikast, og Tejs viser igen, at han er, hvor han skal være.

På tredjepladsen finder vi Henrik Søndergaard, der har droppet kegler for at forfølge drømmen om at ligge i toppen i 5 kegler. Det begynder at virke, da Henrik træner dagligt med sønnen Jonas og stærke Thomas Jæger. Det ser ud til, at det på sigt kan blive rigtig farligt og kaste gode resultater af sig.

Johnni Pedersen og Christian Sønderby fra Ikastindtog henholdsvis 8. og 9. pladsen.

Mesterrække Vest:

Uge 46:

Lørdag i uge 46 bød på et spændende program for 5-kegelspillerne. I optakten kom jeg med mine bud på, hvem der var bedst bud på en vinder i de forskellige rækker, og jeg skal love for, at vi ramte plet lige i bagdelen.

Mesterrække Vest:

Mesterrækken i Vest blev spillet i Ikast og så stærk ud, især med Rico List tilbage.

Rico, der flyttede fra Ikast til Nr. Snede, får ikke den samme sparring i 5 kegler som dengang i Ikast. Alligevel er han i mine øjne for stærk til Mesterrækken. Jeg har ikke talt med ham, men jeg har på fornemmelsen, at 5 kegler ikke har førsteprioritet for ham pt. Derfor spiller han mesterrække i stedet for at ligge i midterfeltet i eliten.

Rico tog sejren i Ikast, mens Steen E. Nielsen fra Ikast på hjemmebane indtog 2. pladsen foran en af mine favoritter til at vinde runden, nemlig temperamentsfulde Tobias Klausen, som måtte nøjes med en 3. plads. Det samme måtte Brian Findal.

Andre Ikast-placeringer inkluderer Michael Emborg på 9., Benny Mousing på 11., Henrik Sørensen på 12., Birger Finger på 13. og Bjarne Esperlund på 15.

Mesterrække Øst:

I Mesterrækken i Øst stillede 4 spillere op, og Charlotte Kofoed, der netop var vendt hjem med en flot bronze fra VM i 5 kegler i Østrig, levede op til favoritrollen og vandt rækken i øst.

Der er noget skævhed i Mesterrækken. Vest er fyldt hver gang, mens Øst har mellem 4 og 7 spillere pr. gang. Jeg ved ikke, hvad der kan gøres, eller om der er behov for at gøre noget, men det ser ud som om, der er lidt lettere at få point i øst. Måske DDBU skulle kigge på at udvide ø-puljen til Sjælland 🙂

A-rækken Vest:

A-rækken Vest havde 2 mænd og 4 kvinder valgt at deltage. Marianne Mortensen var favorit, og det levede hun flot op til. Marianne var som Charlotte, netop vendt hjem fra VM i Østrig, dog uden helt samme succes, men det fik hun her i weekenden.

Rasmus Andreasen fra Ikast stillede op i sin første rigtige turnering i 5 kegler og fik en flot 2. plads. Hvis Rasmus holder ved, tror jeg snart, vi ser ham i mesterrækken. Det samme gælder for Emma fra Randers, som denne gang måtte nøjes med en 4. plads.

Juniorcup Kegler:

Uge 46 bød også på juniorcup, denne gang i Horsens, hvor Ikast havde hele 6 spillere med. Resultaterne var imponerende.

Ikast fik nemlig både 1. og 2. pladsen.

Josephine Duckweiter 1

Lucas Iversen 2

Sebastian Duckweiter 6

Bertram Ravn 9

Christoffer Lauridsen 10

Cody Christophersen 11

Rigtigt flot igen af de unge mennesker fra Ikast, der virkelig høster medaljer i øjeblikket.

Uge 48:

I uge 48 var det tid til Grand Tour, en fed turnering med fri tilmelding og plads til 32 spillere og dobbelt knockout.

Denne gang var der 24 tilmeldte, og der mødte 20 op! Så det blev en lidt tynd og ikke så “Grand” en tour, men med masser af spænding alligevel.

Kasper har det rigtigt godt til disse tours, der forløber over en lang dag, og hvor hver kamp tæller. Med hjemmebane oveni så jeg ham som favorit. Men inden sejren kunne komme i hus, skulle Kasper lige forbi de andre bejlere, og der var mange. Tejs Tafdrup, Henrik Søndergaard, Thomas Jæger, Erling Sjørup, Johnni Pedersen og Kim Henriksen, bare for at nævne nogen.

Men det blev sejr til Kasper Kristoffersen, og vejen dertil blev som følger. Først Oliver Pind 2-0, så Rene L. Andersen 2-0, så klubkammeraten Erling Sjørup 2-0. Endnu en klubkammerat, Johnni Pedersen, 2-0. I finalen ventede Thomas Jæger, og Jæger blev den første og eneste, der tog et sæt fra Kasper.

Emma Bjerregård, der normalt gør sig i A-rækken Vest, havde benyttet sig af muligheden for fri tilmelding og dermed mulighed for at møde de bedste danskere. Jeg skal love for, hun fik en dejlig varm velkomst. Først ex-verdensmester i Biathlon, Erling Sjørup. Derefter røg hun på tabersiden, og i kamp 2 mødte hun Danskemester Tejs Tafdrup. Tak for kaffe 🙂

Det var dejligt at se Thomas Jæger helt fremme igen og igen en Henrik Søndergård med helt fremme.

Rigtigt flot af Johnni Pedersen fra Ikast med en flot 3. plads

Ikast opnåede følgende placeringer:

Kasper Kristoffersen 1 Johnni Pedersen 3 Erling Sjørup 7 Christian Sønderby 9 Steen E. Nielsen 13 Michael Emborg 17

Konklusion:

Alt i alt kan vi være rigtigt godt tilfredse med første halvdel af sæsonen.